torsdag 25 september 2008

Lite allt o inget...

Ja, igår var det begravning. det var tungt. Det var väldigt fint, bra val av sånger och hon som sjöng hade en fin röst. Fotot på farmor var väldigt fint, hon var bara 18 år på de kortet.
Men nu allt efterhand känns det en större lättnad, tatt en sista förväl och accepterar de mer o mer. Men en viss saknad finns alltid kvar. Men senare efteråt så var jag med Emil, vi gick till Mc donalds, (ja gick) han hade sin skateboard då :P.. Även till Willy.s en senare, för att köpa Cola, på vägen dit filmade jag när han skatea, flummade oss. Fick mig att tänka på annat, kändes skönt efter en krävande dag. Nu när farmor mår bra (Det är så jag ser det) och hon vill att vi alla ska skratta och ha kul. Det skulle nog vara hennes önskan om hon kunde sagt det, så den önskan ska hon få också, de enda jag tror hon vill är att vi ska minnas hennes positiva delar, som vi alla älskade henne som.
Idag har jag varit med Jozza o Emil, efter att jag vaknat och betalat räkningar. Och handlat lite med sällskap av Lasse. Tvätta även bilen idag. Köpte även blyersättare till bilen som jag ska blanda i nästa gång jag tankar bilen. Hoppas den går renare då.

Imorgon ska jag träna kl 07 med Emma, så ska sova snart så man kommer upp. Sen kl 10 ska man tvätta och vid 12 tiden ska man med Emil o Jozza till hummelsta mellan Västerås och Stockholm. Jozza ska köpa godis där. Jag kan minnas att jag varit där en gång för ca 3 år sen, med Petra. Tror det var där i alla fall, godis affär var det och ca 1 mil utanför västerås mot stockholm, så de måste vara där. Det är enda anledningen jag kommer ihåg att jag varit där, annars känner jag inte igen namnet :P.. sån är jag. hmm , jag måste varit kär i Petra, kan inte minnas lika mycket om Lillis som är positivt. De kan klart hänga på hur det sluta mellan oss också förstås. Jaffa var det ett halv år sen de tog slut och vi var ihop ca 1 år och 4 månader. Vänta 2 ½ år till och se om jag minns lika mycket om henne som jag gör med Petra. Det är inte så jag är kär i Petra fortfarande, men av alla mina ex, så är det nog henne jag saknar mest. Dock så vill jag inte få tillbaka någon av mina ex, det tar slut av en anledning, och den är att det funkar inte helt enkelt mellan paret i sig och vill man verkligen ha människan får man reda ut problemet på plats och i tid.
Folk brukar fråga, hur går det med kärleken? Jag svarar nu "har inte haft tid att tänka på den".
Det är sant, har inte de, vad ska man med den till? Jag orkar inte bry mig om den delen just nu.
Mamma frågar "När ska jag få bli farmor då?" Jag svarar " När jag eller Anders får barn"
Hon tror av en anledning att jag kommer att bli pappa före Anders, men när oddsen ligger (som det ser ut nu) på Anders. Visst, hans tjej har 2 år kvar på gymnasiet. Men om jag ska skaffa barn vill jag helst vara ihop med fanskapet minst 2 år. Fast de betyder förstås inte att jag skulle kräva abort om jag skulle få en tjej och sen blir på smällen innan min "gräns". Skulle ju ta smällen (Höhö, fattar ni, smällen och på smällen) ändå om hon så gärna vill ha barnet.

Lite lustig måste man få vara, annars tappar man ju lusten :P..


En norlänskt forskare gick och frågade svenska män "Varför gillar ni att bli avsugen?"
10 % För att munnen är så mjuk
5% För att det är så romantiskt
85 % För att få tyst på fanskapet.

Till alla femenister och känsliga kvinnor: Det ovanpå är bara ett SKÄMT.

2 kommentarer:

ROBIN sa...

Det var kul att du skrev ett längre inlägg för en gång skull :)

Rivas sa...

det du skrev om farmor var väldigt tröstande.. tack(F)

Få mera läsare