onsdag 23 juli 2008

Livet

Kan vara i en enda sörja. Den kan smeka min kind, vindens strålar runt om en. Bilarna susar förbi och man hör ljudet av fåglar. Du går längs vägen, där man ser träd längs trottoaren var tionde meter. För varje steg du tar känner du luftens energi strålar mot dig. Vädret är inte på din sida, det börjar regna och du har inget skydd, du går i bara t-shirt och shorts, just för att nyss va det skinande solsken. Du vet ingenting om vad som egentligen händer och hatar all politiska orättvisor, du grublar på det medens du vandrar förbi ån du precis kommit till. Du undrar varför politik ens ska finnas. Du hör hur änderna plaskar i ån, som männsikan smutsat ner, du tänker finns det ens mat där åt dem, förundran om hur dem överlever att vara här. väl framme till en bro över ån, som du väljer att vandra över, du bestämmer dig för att gå hem, du behöver byta till torra kläder, du vill inte bli sjuk, du har inte råd med det.

Ja, jag skulle kunna fortsätta och egentligen beskrivit mer, men jag orkar just inte att fortsätta och jag tycker att jag beskrev till räckligt för denna.

Inga kommentarer:

Få mera läsare