fredag 7 november 2008

jaha ..

Jag sitter o lyssnar på musik, som strömmar ut ur mina nya deltaco högtalare. :P Köpte en GPS idag för ca 700 :-. är säkert inte världens bästa, men den visar vägen i alla fall. Så köpte jag ny tagentbord med optisktmus till för 179 :-, också Deltaco :P, såg jag när jag kom hem. Denna var bekväm (enligt mig) plus att den matchar in mina högtalare, det var en anledning jag köpte dem. Sen att de passande nog var samma märke var faktiskt bara slumpmässigr. Köpte med på Medie Market i Västerås. Högtalarna på nya datoraffären här i Köping.
Jaja, 15.30 åker jag tåg till Stockholm. Ska träffa Fia, ska vara där hela helgen, syrran är kattvakt =).

och Robin, vi ska kolla om man kan koppla in båda mina tagentbord och se om de går att spela med båda :P.. Kan bli intressant. Tycker jag. Min nya är rätt liten också så.

Aja fan vad jag babblar då. ibland kan man tro att jag är en jävla tant som har hela ens lifstid att berätta om, som att säga "när jag var ung..." ja den frasen kör dem flesta gamlingar med, tom med min mor kan komma med det :S .. hon är då bara 44, dem jag i övrigt syftar på är mellan 60-80, beroende på hur senildementa dem är. Är dem senildementa, så säger dem samma historia om och om igen.

Det är i övrigt inge kul att prata med sånna, tyvärr så har min morfar en liten del av den i sig, senildement alltså, han glömmer snabbt bort vad han sagt. När jag hälsa på honom, han kände igen mig och Anders, men man såg att han var tvungen att kolla en extre gång för säkerhets skull. Det är bara tidsfråga när han ens inte kommer ihåg oss. hoppas för den delen att han får komma hem snart, har inte lust med en till begravning i år. Även om han skulle må bäst av att somna in, tyvärr så är det så, men jag vill att han ska klara sig ett tag till i alla fall. I detta fall får jag tro på ödet, ibland så är det som att den bestämmer allt. o då ska det vara rejält också dessutom. Jaja nog om morfar nu, han är stark. Det vet vi.

Som sagt, jag kan babbla ibland, det vet dem flesta, fast ibland så har jag inget alls och säga.
Ibland snackar jag innan jag tänker på vad jag säger, det kan innebära att man kan råka såra någon, utan att mena det. Fast oftast så tänker jag innan jag snackar.

Aja orkar inte skriva mera. ha de bäst alla.. Puss o kramar..

1 kommentar:

ROBIN sa...

Äsch, det är bara bra att babbla ur sig lite tankar! Ja, det låter intressant. Kan nog bli kul. Jag föredrar ju faktiskt tangentbord ;)

Få mera läsare