fredag 1 augusti 2008

Berättelse

Ja jag har tänkt istallera Microsoft word och skriva en berättelse, jag kan inte göra det i Wordpad, den är för dålig för min smak. Det är en ytterligare medie skada jag har.
Det värsta jag vet när jag läser en berättelse, det är inte att handlingen kan vara dålig, det är om personen har staplat styckena dåligt, då man inte vet när det händer nått nytt eller om de byter plats, man får dessutom ingen andrum. Bortsätt från punkterna förstås, det är ju en KORT andrum, medens styck byte är en större andrum, om ni förstår vad jag pratar om. Jag ska göra ett exempel nu med att inte skriva komma eller punkt på ett tag så att ni hinner få ut luft innan nästa punkt kommer och inte kan andas på ett bra tag jag tycker det bara är jobbigt att skippa pubkt och komma. Ja ni förstod vitsen va? eller?
Om inte så rekomenderar jag er att inte SKRIVA EN BERÄTTELSE eller en BOK eller nått ANNAT..

iriterrande att jag använde stora bokstäver?

ne orkar inte skriva mer.. ha de bäst

2 kommentarer:

Malin sa...

Jag har samma medie-skada.. fy faen för wordpad xD

ROBIN sa...

Ja, hata wordpad! Vi äro alla medieskadade ^^ Det ska vara marginaljusterat, jämnlånga stycken och andrum, precis som du skrev. Man måste få tid att reflektera över det man läst.

Få mera läsare