lördag 7 augusti 2010

En kvar

Nu har man bara en föreställning kvar, av stadsvandringarna. på torsdag den 12.e är det sista gången vi spelar, synd tycker jag. Borde spela mera, tycker jag. Men hagateatern har svårt att få tag på folk, inte många som vill ställa upp gratis, varje torsdag hela sommaren, hade säkerligen varit lättare om dem kunde betala ut en liten ersättning till alla. En liten summa per gång eller så tror jag, men då behövs det någon som bidrar till den summan. Hagateatern är en ideell förening, lite synd på så sätt, lika mycket som det är bra. Ska förklara varför båda näms.

Synd: Jo skulle dem kunna anställa folk, skulle man ha skådespelare, regissör etc som jobbar mer eller mindre heltid på detta och har inget (troligen) annat runt om.

Bra: Det kommer verkligen dem som vill göra nått bra, som inte tycker pengar är allt, dvs mindre divor.

Jag tycker om att spela, men tyvärr måste alla tjäna pengar för att leva, jag ingår också i den gruppen, trott eller ej. Det betyder att, jag måste hitta ett jobb, samt göra det där för hagateatern, därför är det synd att dem inte har ekonomin att anställa, då skulle jag mest troligt varit det där i minst fyra år. (som anställd, som medlem i sju).

Men för att dem ska tjäna pengar, måste man inverstera till mer större föreställningar som folk vill komma på. Det innebär, vi behöver alla som kan vara stödmedlem, samt ställa upp på något vis, samt, publiken behöver vi.

Håll koll på hagateatern och kolla vad som kommer. gå på så många ni kan, och vill förstås.
ligger på hagaplan i Köping,

Men nog om de. Jag hoppas att jag får jobb, som jag först och främst kommer att satsa på, men hoppas inte att jag behöver sluta helt på haga pga det.

Inga kommentarer:

Få mera läsare